top of page

ΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: «ΣΤΗ ΓΕΝΙΑ ΠΟΥ ΜΕΓΑΛΩΣΑ ΗΤΑΝ ΚΑΤΑΚΡΙΤΕΟ ΔΥΟ ΑΝΤΡΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ»

Mar 15

4 min read

S

Ο χαρισματικός ηθοποιός, σκηνοθέτης και σεναριογράφος μιλάει για την ανδρική φιλία, τη «Μαύρη Σαμπούκα» και το τηλεοπτικό project που ετοιμάζει.



Χαρισματικός και ευφυής. Μοναδικός και υπέροχος. Εκπληκτικός κειμενογράφος και εξαιρετικός ηθοποιός. Ο Τόλης Παπαδημητρίου είναι ένας άνθρωπος με αμέτρητα ταλέντα. Ως διαλογογράφος μας έχει χαρίσει στιγμές απίστευτου γέλιου στη θρυλική πλέον «Μουρμούρα» όπου τον απολαμβάνουμε και στον ρόλο του αερικού, όπως ο ίδιος τον χαρακτηρίζει, Ήλια Κανάτη. Είναι επίσης ο άνθρωπος που έγραφε τα κείμενα και τα τραγούδια στο «Καλό Μεσημεράκι» για τον Νίκο Μουτσινά. Ακόμα, είναι ο δημιουργός της απίστευτα επιτυχημένης παράστασης «Μαύρη Σαμπούκα» που προβάλλεται για 6 χρόνια και είναι κάθε βράδυ sold out.


Πάνω από όλα όμως είναι ο Τόλης: ευγενής, εύστροφος και με χιούμορ, αποτελεί τον

τέλειο συνομιλητή. Συνομιλήσαμε λίγο πριν την εκ νέου πρεμιέρα της εκπληκτικής «Μαύρης Σαμπούκας» και ο Τόλης Παπαδημητρίου είχε άκρως εξομολογητική διάθεση.


Θα ήθελα να σας γυρίσω έξι χρόνια πίσω, όταν γράψατε και παρουσιάσατε για πρώτη φορά τη «Μαύρη Σαμπούκα». Τι έχει αλλάξει από τότε;


Πάρα πολλά έχουν αλλάξει. Τότε ήμουν πολύ πιο παιδί. Τώρα και με τις αλλαγές που έγιναν και με τον κοροναϊό και γενικά η δουλειά μου και η ζωή μου πήρανε μια τέτοια τροπή που σαν να ωρίμασα και να μεγάλωσα. Τότε ήμουν μικρό παιδί. Παραμένω παιδί βέβαια, αλλά πιο μεγάλο παιδί.


Κειμενογράφος, σεναριογράφος, λογογράφος, ηθοποιός. Αν σας ζητούσα να παρουσιάσετε τον εαυτό σας με ένα hashtag πoιο θα ήταν αυτό;


Μόνο Τόλης. Δεν μπορώ να πω ένα πράγμα. Όλα αυτά μαζί είμαι εγώ.


Να γυρίσουμε τον Τόλη στη Χαλκίδα και στη στιγμή που αποφασίζει να ασχοληθεί με την τέχνη. Αλήθεια τι σας κέρδισε πρώτο: η συγγραφή ή η υποκριτική;


Τότε ως παιδί δεν μπορούσα να καταλάβω τη διαφορά αυτών των πραγμάτων, όπως

και της σκηνοθεσίας, δηλαδή πως είναι άλλος αυτός που γράφει και άλλος αυτός που

παίζει. Ήμουν σίγουρος όμως ότι θέλω να κάνω αυτό ακριβώς: να παίζω αυτό που

γράφω.



Την πρώτη φορά που παρουσιάσατε έργο σας στο κοινό τη θυμάστε;


Βέβαια, πώς δεν τη θυμάμαι… Ήταν σε ένα μικρό θεατράκι εξήντα θέσεων, ένα bar

theater στα Σεπόλια. Είχα γράψει ένα έργο, το οποίο σκηνοθέτησα και παρουσίασα

μαζί με συμφοιτητές μου από τη σχολή. Ήμασταν στο πρώτο έτος και θυμάμαι ήταν

Πέμπτη η παράσταση και είχα τα γενέθλια μου την προηγούμενη Τετάρτη. Και εκεί, μετά την παράσταση, σιγουρεύτηκα ότι αυτό που φαντασιωνόμουν είναι αλήθεια.


Από την Ηλία Κανάτη που υποδύεστε στη θρυλική πλέον «Μουρμούρα» τι έχετε μάθει για τον Τόλη;


Ότι δεν έχουν όλα τόσο πολλή σημασία και ότι μπορείς και να μην παίρνεις τα πράγματα τόσο σοβαρά


Και από τον Βλάσση Κουρούμπα;


Σε αυτόν μου αρέσει πάρα πολύ που είναι τόσο αυθόρμητος και η παιδικότητα που

έχει. Έχει μια καλή ματιά. Δεν έχει καθόλου κακία και πονηρία μέσα του. Αυτό είναι

που μου αρέσει πολύ στον Βλάσση. Τώρα το τι έχω μάθει από αυτόν είναι ένα άλλο

θέμα.



Η «Μαύρη Σαμπούκα» μέσα σε στιγμές μοναδικού γέλιου πραγματεύεται και τη φιλία δύο ανδρών. Η αντρική φιλία ήταν αυτή που σας ενέπνευσε;


Με ενέπνευσε πολύ ότι δύο άντρες μπορούν να έρθουν κοντά και να γίνουν φίλοι χωρίς να σημαίνει κάτι αυτό. Γιατί στη γενιά που μεγαλώσαμε ακόμα και εμείς ήταν

κατακριτέο δύο άντρες να είναι πιο κοντά. Δεν είναι η γενιά που είναι τώρα. Εμείς

μεγαλώσαμε με το «Έλα μωρέ τώρα, δε θα είσαι και κολλητός! Πρόσεχε!» Είχε μια

σεξιστική έννοια το να είσαι κοντά με έναν άντρα και αυτό είχε στοιχίσει από πολλούς άντρες να είναι αυθόρμητοι, ειλικρινείς και να μοιραστούν με έναν άνθρωπο. Και εγώ προσωπικά έχω μεγαλώσει έτσι. Αλλά ευτυχώς έχω ξεσκαρτάρει πλέον τι είναι δικό μου και τι δεν είναι. Τι θέλω και τι δεν θέλω.


Δεδομένου ότι είστε ένας άνθρωπος χωρίς προκαταλήψεις να υποθέσω ότι

έχετε κάνει εξαιρετική δουλειά μέσα σας;


Μπορεί. Σίγουρα έχω κάνει πρόοδο. Πάντως δεν είμαι αυτό που προοριζόταν να γίνω. Σε όλα αυτά τα στερεότυπα που μας δημιουργούσαν δεν έφταιγαν οι μεγαλύτεροι και οι γονείς μας γιατί και αυτοί κάτι τέτοιο μάθανε και αυτό είχε μία συνέχεια, μία αλυσίδα. Αλλά ακόμα και αν είναι δύσκολο πρέπει να σπάσει η αλυσίδα. Και εμείς είμαστε η γενιά μεταίχμιο που είδαμε και ζήσαμε πολλές αλλαγές. Βέβαια! Τύχαμε και σε εποχές που είχαμε και πολλά λεφτά και μετά καθόλου. Είμαστε περίεργη γενιά.


Τι είναι αυτό που πιστεύετε ότι έκανε τη «Μαύρη Σαμπούκα» τόσο αγαπητή;


Ποτέ δεν είναι ένα πράγμα αλλά ειλικρινά νομίζω ότι είναι απενοχοποίηση που έχει

αυτή η παράσταση και το ότι είμαστε πιστοί σε αυτό λέμε. Αυτό που προμοτάρουμε

αυτό ακριβώς έρχεται και βλεπει ο θεατής και με αυτό ακριβώς περνάει καλά. Είμαστε αφοσιωμένοι στο αποτέλεσμα, σε αυτό που θέλουμε να βγει και αυτό περνάει προς τα κάτω στο κοινό.



Το κοινό επίσης εντυπωσιάζεται με το γεγονός ότι αλλάζετε τα κείμενα ώστε να είναι πάντα μέσα στην επικαιρότητα.


Φυσικά. Όταν μια παράσταση μιλάει για το σήμερα πρέπει να αφορά αυτό που γίνεται τώρα στο θέατρο, πρέπει να αφορά στο τώρα. Γιατί στην πραγματικότητα εκείνη την ώρα παίζεται η παράσταση. Είναι ένα πυροτέχνημα που σκάει και φεύγει. Οπότε πρέπει να είναι «ακριβώς τώρα». Και για αυτό αλλάζω τα κείμενα. Γιατί η επικαιρότητα τρέχει. Επομένως ναι, θα υπάρχουν διαφορές στα κείμενα σε σχέση με την προηγούμενη φορά που ήρθαμε Θεσσαλονίκη. Και στη Θεσσαλονίκη είναι η τρίτη πρεμιέρα που κάνουμε. Ήρθαμε και πέρυσι τον Φεβρουάριο και το καλοκαίρι. Εγώ προσωπικά χαίρομαι πάρα πολύ τη Θεσσαλονίκη. Είναι από τα καλύτερα κοινά που έχω παίξει. Έχει μία εξωστρέφεια μοναδική μια δυναμική απίστευτη.


Σας έχουμε απολαύσει στα κείμενα που γράφατε για τον Νίκο Μουτσινά στο «Καλό Μεσημεράκι». Γράφετε επίσης τους διαλόγους για την θρυλική πλέον «Μουρμούρα», όπου και υποδύεστε τον υπέροχο «Κανάτη». Έχετε σκεφτεί να κάνετε κάτι αμιγώς δικός σα τηλεοπτικό;


Βεβαίως. Και το σχεδιάζω καιρό τώρα. Και νιώθω ότι είμαι και πολύ κοντά αυτή την περίοδο στο να το καταφέρω να γίνει. Γιατί ως κριός θέλω να γίνει ακριβώς όπως το

θέλω. Πάω από το δύσκολο δρόμο, αλλά είμαι πολύ κοντά στο να το καταφέρω.


INFO

Η “Μαύρη Σαμπούκα” στο Φαργκάνη Artbox

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Σάββατο 16 & Κυριακή 17 Μαρτίου

Εισιτήρια -Τιμές εισιτηρίων: από 15-20€

Προπώληση: more.com


Συντελεστές

Κείμενο - Σκηνοθεσία: Τόλης Παπαδημητρίου

Πρωταγωνιστούν: Τόλης Παπαδημητρίου, Αντώνης Στάμος

Μαζί τους: Ανάργυρος Βαζαίος, Γραμματική Γκόρου

Βοηθός σκηνοθέτη / Φωτισμοί:  Κλαίρη Ζουμπεράκη

Σκηνικά: Λία Ασβεστά

Λογότυπο: Inkaholic Tattoo

Φωτογραφίες: Θοδωρής Χανιώτης

Graphic Design: Μαριλένα Σιμάτου

Μουσική Επιμέλεια: Τόλης Παπαδημητρίου

Παραγωγή: Θεατρικές επιχειρήσεις Τάγαρη

Mar 15

4 min read

S
bottom of page